Communicatie van je bedrijf, meteen goed
Corporate communicatie is een behoorlijk containerbegrip. ‘Bedrijfscommunicatie’, wat versta je daar nu allemaal onder? Ons communicatiebureau ziet dit als alle communicatie die je als bedrijf uitstuurt. Daar zit een strategisch tintje aan.
Communicatieadvies
Om welke vorm van communicatie het ook gaat, ons communicatiebureau voorziet je graag van een solide communicatieadvies. Goede corporate communicatie begint bij een goed gesprek, een goed advies. Daarin dringen we tot de essentie door, om een corporate communicatieplan te ontwerpen dat staat als een huis.
Strategische communicatie
Strategische denkers zijn we. Gevoelige vraagstukken, complexe verhalen, echte breinbrekers: met strategische communicatie hebben we een track record van jaren. In onze gesprekken werken we toe een duidelijk doel, concrete doelgroepen, een scherpe boodschap, de juiste middelen. En strategische communicatie kan ook allerlei vormen aannemen: een (her)positionering, een jaarverslag, een campagne.
Een voorbeeld? Bekijk onze case Later lekker wonen
Interne communicatie
Geen clichés bij ons communicatiebureau. Laten we eerlijk zijn, wie houdt er eigenlijk wél van chlichés? Voor één maken we een uitzondering: ‘extern winnen is intern beginnen’. Die staat na al die jaren ervaring in communicatie nog steeds als een huis. Interne communicatie is en blijft een belangrijk onderdeel van jullie corporate communicatie. Als alle neuzen dezelfde kant op staan, straalt dat ook af naar buiten. Interne communicatie is dus cruciaal voor bedrijfssucces. Goede interne communicatie maakt medewerkers blij, creëert synergie, efficiëntie, draagt bij aan sociale veiligheid, zet aan tot (persoonlijke) ontwikkeling… And the list goes on.
Hoe we een interne leercultuur neerzetten: bekijk onze case voor Marel
Externe communicatie
Externe communicatie… Dat is wel een heel groot onderwerp. Net als alle andere soorten corporate communicatie, eigenlijk. Gelukkig is externe communicatie ook behoorlijk tastbaar. Een abri langs de weg, een reeks content op social media of een krantenadvertentie. Externe communicatie omringt ons altijd en overal.
Hoe een anti-houtstookcampagne ineens overal zichtbaar was: bekijk onze case voor Omgevingsdienst Noord-Holland en de IJmond-gemeenten
Een corporate communicatieplan
Écht goede corporate communicatie begint bij een goed plan: een corporate communicatieplan. In zo’n corporate communicatieplan houden we alle communicatie tegen het licht, of we stippelen het samen met je uit. Een goed plan brengt de externe en interne communicatie samen en brengt synergie. Een goed idee dus, voor organisaties waar communicatie versnipperd is geraakt. En natuurlijk ook voor organisaties die een vliegende start willen maken.
Corporate branding
Waar positionering gaat over jullie positie in de markt of in het brein van je doelgroeppersoon, gaat corporate branding over hoe je op je doelgroep overkomt. Corporate branding gaat om de eerste indruk: jullie visuele identiteit, je tone-of-voice. En die eerste indruk vindt niet alleen plaats bij nieuwe organisaties. Elke dag opnieuw zijn er talloze mensen zie jullie organisatie voor het eerst tegenkomen. Welke eerste indruk laat je achter?
Hoe we een high-end drukkerij een frisse uitstraling gaven: bekijk onze case voor JEA
En natuurlijk: duurzaamheidsverslagen en de CSRD
Een heel rijk corporate communicatiemiddel is een duurzaamheidsverslag. Bomvol verhalen is het niet alleen een verantwoordingsdocument naar stakeholders, maar ook een mooie bron voor nieuwe content. Binnenkort wordt het niet alleen nice-to-have, want door de Corporate Sustainability Reporting Directive (EU-wet) zijn heel wat organisaties binnenkort verplicht om een duurzaamheidsverslag te maken.
>> Meer weten? Lees ons whitepaper over de CSRD