19 november 2019

Nieuwe duurzaamheids-strategie krijgt vleugels

Deze zomer kwamen we via consultant The Next Level in contact met Schoeller Allibert, een wereldwijde speler in industriële logistiek. De Europese marktleider zocht ondersteuning om haar duurzaamheidsgedachte intern te versnellen. Best uitdagend, aangezien een groot deel van haar business uit logistieke kratten van plastic bestaat.

We bedachten de themaregel ‘Making plastic packaging too good to waste’. Want de kratten van deze producent zijn dermate innovatief, dat ze eindeloos opnieuw gebruikt kunnen worden. Daarmee lukt het om de verouderde supply chains in de wereld een stuk duurzamer te maken.

In eerste instantie werkten we het duurzaamheidsthema uit naar middelen voor interne communicatie. Al het materiaal – van een film tot folders, flyers en banners – kwam afgelopen week samen tijdens hun aftrap-evenement in Noordwijk aan zee. Daar kwamen 70 managers uit Europese vestigingen bijeen om te worden bijgepraat over de nieuwe duurzaamheidsstrategie. Jung was erbij en deed de registratie in woord en beeld. Perfecte content voor sociale media, waarmee het thema inmiddels ook extern wordt uitgedragen.