Welke breinpositie
wil je?
In een tijd waarin echte aandacht schaars is, is onderscheidend zijn een must. Toch is een goede positionering voor veel organisaties meestal geen toevalstreffer. Daar gaat vaak best wat denkwerk aan vooraf.
Hoe bepaal je de positionering van jouw organisatie?
Of je nu een nieuw bedrijf begint of een gerenommeerde organisatie bent: je positionering bepalen is een breinbreker. Een heel leuke, vinden wij van communicatiebureau Jung. Dus zoek je hulp met het bepalen van je positionering? Kom eens praten voor een vrijblijvende kennismaking.
Positionering: een marketingterm?
Jung is een communicatiebureau. Positionering zit in de marketinghoek. We horen je denken: hoe zit dat? Simpel, positionering is wat ons betreft evenveel ‘van’ marketing als ‘van’ communicatie. ‘Snelle’ organisaties gaan sneller naar een marketingbureau; bedrijven in business-to-business gaan eerder naar een communicatiebureau, zoals Jung.
Jouw bedrijf als merk: merkpositionering
Geboren uit een reclamebureau én een communicatiebureau, bekijkt Jung organisaties als merken. Een goede positionering geeft merken hun eigen, sterke plek in in de markt. Een unieke plek, waarin je kunt uitblinken. Merken hebben een pakkende naam, een goed verhaal, een échte identiteit. En minstens zo belangrijk: een sterk visueel verhaal.
Hoe wij ‘ruimte maakten voor het nieuwe’: bekijk onze herpositioneringscase voor Wenders
Een herpositionering, hoe bepaal je die?
Sommige bedrijven hebben al een sterke positie ingenomen. Toch kan die na verloop van tijd niet meer zo goed aansluiten bij wie ze zijn geworden. Tijd voor een herpositionering. Dan moet je bij Jung zijn. We hebben een workshop ontwikkeld om samen jullie dna te duiden. Een mooie basis voor verder creatief werk rond je merk. Zo krijgt jullie herpositionering kleur.
Hoe wij een high-end drukker opfristen: bekijk onze case voor JEA
Een sterke strategie bij een sterke positionering
Ge(her)positioneerd? Mooi! Tijd om verder te denken. Want een mooi merk gaat niet zomaar vliegen. Een sterke strategie is nodig om iedereen te laten geloven in je merk, extern én intern. Want intern geloof is even belangrijk als jullie breinpositie bij klanten. Dus maak jouw positionering strategisch.