Bewustwordings-
campagne

Ook later lekker wonen?

  • Campagne
  • Strategie
  • Media

Ouderen moeten langer zelfstandig thuis blijven wonen. Maar lukt dat wel, nu het tekort aan seniorenwoningen en de druk op de zorg stijgen? Gemeenten en woningcorporaties in de regio IJmond/Zuid-Kennemerland vroegen Buro Jung om een inspirerende campagne die mensen hier tijdig over laat nadenken.

Nadenken over later? Dat doen we liever later. Ook 50-plussers hebben wel wat anders aan hun hoofd dan de vraag of ze hun woning moeten aanpassen om er veilig en comfortabel oud te kunnen worden, of beter kunnen verhuizen. Werk, relaties, uitvliegende kinderen en verduurzaming van de woning zijn de haakjes om de doelgroep te bereiken. We bedachten een fijne themaregel die mensen positief aanspreekt: OOK LATER LEKKER WONEN.NU. Startpunt voor een oriëntatie op onze woonwensen is ooklaterlekkerwonen.nu, met informatie, inspiratie en een wooncheck die laat zien waar je op moet letten als je prettig oud wilt worden in een woning. Via facebook, abri’s, busreclame en weekbladen stimuleren we mensen om de check te doen.