JEA

DNA-sessie leidt tot nieuwe naam en stijl

  • Strategie
  • Creatie

Joh. Enschede Amsterdam is al tweehonderd jaar een bijzondere drukkerij. Hun specialisatie in waardepapier breidde in de loop der jaren uit naar ongelofelijk veel bijzondere toepassingen van papier in gedrukte vorm. Van onvervalsbare diploma’s tot voedselveilige bijsluiters, van spaarplaatjes tot DM-materiaal. Het palet werd zo divers, dat het steeds moeilijker te zeggen was wie of wat Joh. Enschedé Amsterdam nog eigenlijk is. Kun je ze nog wel een drukkerij noemen? 

Na een bureaupitch kregen we de opdracht om te werken aan een nieuwe corporate identity. We organiseerden een DNA-sessie met de directie en voerden gesprekken met medewerkers en klanten. Dit leidde tot drie moodboards die elk een nieuwe richting van de communicatie verbeeldden.

Ons werk leidde tot een nieuw communicatieconcept, een moderne huisstijl en de nieuwe naam JEA. Jung ontwikkelde ook een nieuwe website, met animatie, filmpjes en case-story’s.