JEA: Power to the paper

DNA-sessie leidt tot nieuwe naam en stijl

  • Strategie
  • Creatie

Joh. Enschede Amsterdam is al tweehonderd jaar een van de meest bijzondere drukkerijen. Hun specialisatie in waardepapier breidde in de loop der jaren uit naar ongelofelijk veel bijzondere toepassingen van papier in gedrukte vorm. Van diploma’s die je niet kunt vervalsen tot voedselveilige bijsluiters, en van spaarplaatjes tot DM-materiaal. Hun dienstenpalet werd zo divers, dat het steeds moeilijker te zeggen was wie of wat Joh. Enschedé Amsterdam nog eigenlijk is. Kun je ze nog wel een drukkerij noemen? 

Buro Jung won de bureaupitch om dit uit te zoeken en kreeg de opdracht om een nieuwe corporate identity uit te werken. Daarvoor organiseerden we een DNA-sessie met de directie en voerden we gesprekken met medewerkers en klanten. Aan de hand van moodboards hielden we het management drie nieuwe communicatierichtingen voor.

Buro Jung bedacht de payoff ‘Power to the paper’ en ontwikkelde het communicatieconcept, een moderne huisstijl én een nieuwe naam: JEA. Bekijk op hun nieuwe website hoe dit is uitgewerkt. Hier vind je ook onze stopmotion-animatie, die het nieuwe JEA met een grote knal aan de markt presenteert. Helemaal gemaakt van… papier!