Wenders herpositionering

Een nieuwe stijl die zit als gegoten

  • Strategie
  • Creatie

Buro Jung hield met Aart en Barbara van Wenders een DNA-sessie en schiep helderheid. Van daaruit creëerden we een nieuwe communicatiestijl die bij dit bijzondere consultantbureau past.

Wenders komt binnen bij grote organisaties waar veranderprocessen vastlopen. Vaak door onderhuids gedoe tussen mensen, door te starre procedures, of een teveel aan bureaucratie. De mensen van Wenders brengen iets unieks mee: aandacht. Aandacht voor mensen, voor wat zich afspeelt. Met hun scherpe blik en een flinke dosis creativiteit zorgen ze vervolgens voor nieuwe ruimte. Ruimte voor het nieuwe.

Toen we dit eenmaal scherp hadden, was de payoff ‘Ruimte maken voor het nieuwe’ een hele logische. We schreven een nieuwe positioneringstekst, fristen het logo op en creëerden een beeldtaal die dat Wenders-gevoel overbrengt: mensen die weer ruimte voelen. De nieuwe stijl van Wenders vulden we aan met illustraties die de ironie van ingewikkelde mensprocessen fijntjes duidelijk maken. Kijk maar op hun website: wenders.nu

"We krijgen heel veel complimenten over onze nieuwe stijl. Niet één keer, elke dag!"

Aart Goedhart